Политичка организација

Развој савремене инфраструктуре и комуникација

Интересује ме

1157890_24659089


ПРОБЛЕМ:

Централизација и депопулација земље у знатној мери условљени су лошом саобраћајном инфраструктуром и лошим стањем у комуникационом сектору. С једног на други крај државе аутобусом се путује скоро десет сати. Просечна брзина железнице је око 50 километара на час – од Новог Сада до Ниша, примера ради, путује се 12 сати возом. Коридор 10 не може да се заврши већ петнаест година, а Коридор 11, који је од суштинске важности за српску геополитику, није још ни започет, као ни многи магистрални путеви. Авио-саобраћај је неуређен, мали аеродроми неискоришћени и занемарени, а државни авио-превозник ЈАТ годинама прави само губитке. Београду недостаје метро, а на Дунаву недостаје велики број мостова. Интернет је превише скуп и недовољно раширен.

ЦИЉ:

Премрежити државу системом квалитетних путева, мостова и брзих пруга, који ће омогућити да човек из сваког места у Србији може да дође до Београда за највише три до четири сата. Изградити још неколико мостова на Дунаву. Почети метро у Београду. Завршити Коридор 10, укључујући и Грделичку клисуру и крак ка Бугарској. Изградити ауто-пут на Коридору 11 што пре. Развити интернет и максимално либерализовати тржиште, односно створити услове за подстицање конкуренције у овој области, јер ће то довести до пада цена и ширења његове доступности. Појачати ширење компјутерског описмењавања, не само међу децом већ и међу старијим људима. Увести бесплатан интернет у све школе и на све факултете. Припремити дигитализацију телевизије и њено повезивање са интернетом.

МЕРЕ:

Кренути са оштром ревизијом до сада урађеног посла и начина на који су се трошила средства намењена за развој саобраћајне и комуникационе инфраструктуре. Направити јасне прорачуне о томе колико држава реално може да одвоји новца за ове потребе и тај новац максимално искористити. Избегавати кредитна задужења, а преферирати систем концесија и заједничког партнерства са страним компанијама и државама. Инсистирати на томе да се, где год је то могуће, користи домаћа оператива, пројектна памет и радна снага. Наћи стратешког партнера за ЈАТ, а ако је то немогуће, привући нискотарифне компаније на све аеродроме у Србији. У области интернета направити ревизију досадашње политике ширења комуникационе мреже, с нагласком на потреби за безбедност земље. Подстицати конкуренцију у области комуникација и направити систем подстицаја да се компаније заинтересују за донирање бесплатног интеренета у школама и на факултетима.


Инфраструктурни и комуникациони систем у Србији један је од најгорих у Европи. Проблеми у овом сектору преносе се и у разне друге секторе и рефлектују се и на смањење укупног квалитета живота, па и на саму безбедност – само Ибарска магистрала односи недопустиво велике људске жртве. Трећа Србија ће премрежити Србију системом комуникација, како би коначно били обједињени и увезани њени разни крајеви и како би сви становници Србија осетили добробит брзог кретања, информисања и комуницирања.

 

Интересује ме